27 januari 2021

Live chat in architectuur &design

In de architectuur & design sector kan een live chat toegevoegde waarde zijn. In deze branche zijn sales gerichte vragen vrij hoog. Klanten zijn vaak op zoek naar prijzen, offertes of productinformatie. Via de live chat kunnen klanten vrijwel meteen hun vragen stellen. Dit tot wel 72 uur per week! Klanten kunnen via de live chat van Chatkracht contact opnemen en vragen stellen over zowel alles wat over het desbetreffende bedrijf gaat.  

Live chat kan een toevoeging voor het bedrijf zijn. Dit omdat het bedrijf ontlast wordt doordat ze een deel van hun eigen klantenservice uit handen geven. Chatkracht helpt je hier graag bij! Bij een beginnende samenwerking stuurt Chatkracht eerst het kenniscentrum toe. Dit is een formulier met een aantal vragen en/of stellingen waar de klant op moet antwoorden. Dit kunnen verschillende vragen zijn. Denk aan verkoop, prijzen, offertes en productinformatie.  De klant stuurt dit terug en Chatkracht verwerkt dit weer. Doordat deze informatie inzichtelijk wordt kunnen bijna alle vragen beantwoord worden! Dit bespaart het bedrijf een hoop tijd en moeite. 

Live chat is in de architectuur & design sector zeker een toegevoegde waarde. Live chat heeft over het algemeen een aantal voordelen:   
1) Het is laagdrempelig, klanten kunnen anoniem hun vraag stellen en staan niet meer lang in de wacht;  
2) Klanten worden snel geholpen, Chatkracht reageert binnen 30 seconden op het eerste bericht; 
3) Tijdens een chat kan een klant al overgehaald worden om een product aan te schaffen. Dit door de informatie die tijdens het chatten verstrekt wordt;  
4) Sales voor het bedrijf gaan omhoog zonder dat zij hier moeite voor hoeven te doen. 

Zoals ik al aangaf worden klanten binnen 30 seconden aangesproken zodra zij een live chat starten.  
De chatspecialist vraagt door, filtert het probleem of vraagt naar contactgegevens om de klant verder te helpen. Vaak worden de vragen van klanten binnen de live chat al beantwoord. Indien de chatspecialist het antwoord niet weet of de chat uitloopt op een sale worden er contactgegevens gevraagd en wordt de chat doorgestuurd. Het bedrijf kan hierdoor makkelijk en kortbondig de chat lezen en contact opnemen met de klant. Doordat de chat door worden gestuurd kunnen de bedrijven alle vragen filteren, de feedback lezen en hierdoor zichzelf weer verbeteren.  

Live chat in deze branche kan zeker een mooi extraatje zijn!